دوستان

جایی برای تو ..........

دوستان

جایی برای تو ..........

چشم

تا تو نگاه می‌کنی کار من آه کردن است
ای به فدای چشم تو، این چه نگاه کردن است

شهریار

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

دو چشم داشت دو سبز آبی بلاتکلیف
که بر دوراهی دریا ـ چمن مردد بود

حسین منزوی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

گنه از جانب ما نیست اگر مجنونیم
گوشه چشم تو نگذاشت که عاقل باشیم

سیدعلی صیدی طهرانی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

با یافتن چشم تو آرام گرفتم
چون شاعر درمانده پس از کشف قوافی

علیرضا بدیع

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

خورشید هم از چشم سیاه تو می‌افتد
هر روز اگر طی نکند عرض جهان را

غلامرضا طریقی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

آن که چشمان مرا تَر کرد، اندوه ِ تو بود
گرچه چشم عاشقان بوده ست از آغاز، تَر

علیرضا قزوه

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

چشم تو باده‌ترین جام حلالیست که هست
در مقامی که همان حال محالیست که هست

افشین یداللهی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

چشم مست یار من میخانه می‌ریزد بهم
محفل مستانه را رندانه می‌ریزد بهم

فیض الله نکویی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

از دست چشم‌های کسی درد می‌کشم
مادر بخوان برای من امن یجیب را

سجاد دانشمند

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

دنیا همه شعر است به چشمم اما
شعری که تکان داد مرا چشمِ تو بود

میلاد عرفان‌پور

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

چشم من چشم تو را دید ولی دیده نشد
من همانم که پسندید و پسندیده نشد

سجاد سامانی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

موی تو قرارم بهم می‌زند 
چشم تو به مستی رهم می‌زند

بیژن ترقی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

به آیه آیه چشم خمار تو سوگند
پس از نگاه خرابت شراب نازل شد

فاطمه معصومی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

برق چشم تو به هر بت بخورد می‌شکند 
چه کسی دیده بتی با هنر بت‌شکنی

عمران میری

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

مثل غزل پخته‌ی سعدی‌ست نگاهت
هربار مرورش بکنم باز قشنگ است

رؤیا باقری

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

روزه‌ام با ربنّای دیده‌ات وا می‌شود
العجب از آن همه ذکری که در چشمان توست

آرش شریعتی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

آمدم می‌ بخورم، توبه کنم، برگردم
باز میخانه چشم تو زمینگیرم کرد

 بابک نبی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

مادرم گفت که عاشق نشوی! گفتم: چشم 
چشم‌های تو مرا بی خبر از چشمم کرد

محمدمهدی شفیعی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

کمی با سرمه زیبا کن دو چشم نکته‌بینت را
مشخص کن برایم مرزهای سرزمینت را

بنیامین دیلم کتولی

〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰♥〰

کاشف الکل اگر رازیست بانو بى‌گمان
کاشف ِمستىِ چشمانِ شما من بوده‌ام

محسن محمودى

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.